Praktijk in Hoorn, Wilhelminalaan 2a. Groepen mogelijk op locatie.
Werk is niet uitsluitend een bezigheid om voldoende geld te verdienen. Werk is de natuurlijke expressie van menselijk leven. (Menachem Schneerson)

Social media en uw medewerker

Stelt u zich voor dat uw medewerkers zich op onderstaande wijze presenteren op social media:

  • uw medewerker heeft een profielfoto op Linkedin waarin het lijkt of deze een aantal avonden flink is doorgezakt en vermeldt dat hij werkzaam is bij uw bedrijf;
  • een andere medewerker heeft zelf een profiel aangemaakt van uw organisatie en dit niet bepaald afgewogen beschreven;
  • een derde presenteert zich pontificaal met een artikel van een ander merk dan dat wat uw bedrijf aanbiedt.

Of uw organisatie of onderneming zich nu wel of niet presenteert via social media als linkedin, facebook en twitter, een aantal van uw medewerkers doet dat zeker. Of u wilt of niet, de kans is groot dat zij zich daarbij ook op de een of andere wijze presenteren als werknemer van uw organisatie en daar ook zo af en toe iets over “posten.” Dat kan effect hebben op het beeld dat de bezoekers van die media krijgen van uw organisatie. Soms positief, soms ook negatief. Het is daarom wijs om met uw medewerkers te spreken over de wijze waarop zij zich presenteren en om daarover eventueel iets vast te leggen in uw marketing- en communicatiebeleid.

Training Medewerkers en Social Media

  • Weet u hoe uw medewerkers zich presenteren op social media?
  • Beseft u dat een goede presentatie u extra omzet kan opleveren?
  • Maar ook dat een slechte presentatie u klanten en omzet kan kosten?

In dat geval is een training “Medewerkers en Social Media” een prima investering. De training bestaat uit twee dagdelen en een individuele terugkoppeling, waarin zowel gewerkt wordt aan een inhoudelijk goede presentatie als aan het gebruik van linkedin. Optioneel is het laten maken van professionele profielfoto’s.

Informatief artikel over dit onderwerp is te vinden op De Zaak.

Back to Top